Världens längsta dag

Puuh, har precis kommit innaför dörren för första gången sen jag gick hemifrån vid 7.20 imorse, gissa om jag är sleten och trött!

Snacka om att vi har väääärldens segaste föreläsare i den här kursen just nu. Hon har vart färdigutbildad sjuksköterska i 40 år i år, så jag menar hur gammal är hon inte ? Pension snart kanske ? Aja iallafall, hon pratar i samma tonläge heeeeela tiden och när hon försöker prata i micken så vi alla 150 pers hör så pratar hon typ i den upp och ner eller så andas hon bara i den och pratar ijämte den :O ? och hur många gånger man än säger till henne så gör hon likadant efter två meningar igen. Spelar ingen roll om hur intressant det är, för guuud va tråkigt det blir när man "lyssnar" på henne.

Det postiva är att den andra föreläsaren är underbar att lyssna på :) och gud vilken skillnad det är när person vet hur man ska prata. Så lite har jag iallafall registrerat i hjärnan idag.

Köpte en äcklig räkmacka på ICA till lunch, ingen hit alls tyvärr! Dock var det väll för att jag absolut inte är något fan av färdigskalade räkor.

Slutade strax innan fyra men eftersom jag igår fick för mig att anmäla Akilles till kapplöpningen i Borås idag så stannade jag kvar och Nicklas fick ta med sig hundarna och åka förbi och hämta mig innan den började vid 19. Så satt och fördrev tiden på stationen och spelade harpan och andra roliga spel på min IPOD, haha!

Kapplöpningen var lika rolig som vanligt och oj oj oj va Akilles tycker det är kul! Han kan inte stå still och piper och tjuter hela tiden när han väntar på sin tur. Som tur var det inte så mpnga hundar idag så han behövde inte vänta så länge. Tyvärr är jag ju inte över året än så det blir bara en raksträcka gånger två, men han älskar det iallafall, min blivande champion :D Lägger in en gammal bild på när han springer, var för mörkt för att ta några kort ikväll tyvärr.

Nu är jag ledig imorgon, fredag och måndag och sovmorgon till 13 på tisdag innan seminariet, UNDERBART!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0