Skit västtrafik!

Harry Potter och den flammande bägaren blev det igår, en av de absolut bästa filmerna :) Ska ni se nån Harry Potter film så tycker jag definitivt den! Lite toast och varm oboy blev det till filmen med, blev så sugen och sen blir man ju inte så värst mätt på bara en liten tallrik med snabbmakaroner och ketchup.

Idag var det dag att gå upp 5.45 igen och promenera med hundarna :) Nicklas var snäll och földe med så vi fick sällskap och jag slapp ta båda själv, alltid väldigt tacksamt! Lite motigt att behöva gå upp innan sex när man börjar vid 9 men man vänjer väll sig, och det är faktiskt väldigt skönt att gå en promenad på morgonen och verkligen vakna till liv :) sen äta frukost och hoppa in i duschen, en bra start helt enkelt!

Var en stackars tant som snubblade på trottoar kanten och mitt i geggan när jag gick till bussen idag, hjälpte henne upp och kollade så hon var okej och sen ursäktade jag mig och skyndade iväg till bussen för hade jag missat den så hade jag kommit försent till bussen till skolan och vem vet när nästa hade gått. Upptäcker sen att tanten ska med samma buss :O kändes lite dumt men hur skulle jag ha kunnat veta de ?

Fattar inte hur västtrafik tänker när det gäller bussarna mellan Borås och Göteborg, för jag antar att det var lika många studenter förra året som pendlade emellan ? Ändå står de där som fån varje morgon och eftermiddag och bara "ojj, är det fullt ? Inget vi kan göra något åt tyvärr" WHAT ?? Ha ett par extra bussar beredda så löser väll det sig ? Igår kom jag med bussen vid 16.45 när jag slutade innan 16 och idag blev det fullt på två bussar i rad och slutade med att vi kom med tåget istället och ändå knappt de. Ganska kasst faktiskt! Men det är väll bara att vänja sig, har ju tre år framför mig.

Kom hem efter en lång dag iskolan och tog med oss hundarna till skogen och gick, Underbart! och väldigt avkopplande efter 6 tim med föreläsningar där man bara sitter på röven och får information inpumpad i huvudet!

Ikväll blir det ingen Harry Potter iallafall, sitter och kolla på Navy CIS nu, ÄLSKAR sånna serier :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0