Vad är det för fel ?


Fick en akuttid till veterinären imorse klockan 8.30 med Akilles och fick träffa samma som vi hade i tisdags. Hon tyckte han hade blivit mkt sämre i både ögonen och allmäntillståndet. Han har även svullnat upp över nosen och fått en konstig knölig svullnad på pungen. De tog flera blodprover och testade för flera olika sjukdomar och kollade all värden och allt såg kanon ut, även röntgen bilderna som vi tog kunde man inte se något konstigt på och ingen feber hade han heller. De tror harr han har något slags infektion som verkligen påverkar honom från topp till tå men att alla symtomen har kommit i fel ordning, det borde inte ha börjat med ögonen utan kräningarna borde ha kommit först osv. så de tänker så det knakar just nu.

Jag fick iallafall åka hem utan honom :( han ligger inne med dropp, ska få kortison i ögonen och se ifal han reagerar på den behadlingen och han har fått kontrast i väntan på att ta fler röntgenbilder. Händer det inget under dagen så får jag hem honom klockan 15.30 annars kommer han antagligen flyttas till blå stjärnan för vidare observation över helgen, min lilla plutt! Behöver jag säga att jag är orolig? Fruktansvärt jobbigt är det! Vad är det för fel på honom ? ingen som kan utföra mirakel ?

Tänker på dig min plutt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0