Tacopaj

Här kommer receptet och instruktioner:

Börja med att sätta ugnen på 200ºc och gör sen degen,

• 50 gram smör
• 4 dl mjöl
• 2 tsk bakpulver
• Knappt 1 tsk salt
• 1 - 1 ½ dl vatten

Lägg smöret i en bunke och häll sedan i mjölet och fördela det fint med fingrarna tillsätt sen salt, bakpulver och sist vattnet och knåda ihop till en deg. Kavla sedan ut den och lägg i en form som är ca 20×30 cm. Sätt sedan in den i ugnen i ca 10 min och undertiden gör du köttfärsen:

• 500 gram köttfärs
• En lök
• En påse tacokrydda
• Lite vatten

Stek allt i en stekpanna och gör sedan "toppingen":

• 4 dl creme frashie
• 6 msk majonäs
• Vitpeppar efter smak
• 10 skivade fefferoni
• 2 tränade och "urkärnade" tomater
• Lite riven ost

Blanda ihop i en bunke och ta sedan ut pajskalet ur ugnen, häll i köttfärsen och över den toppingen och strö över lite riven ost, stoppa sen i den i ugnen igen oc grädda ytterligare 10 - 15 min, beroende på hur tjockt skalet var.

När jag och Nicklas gör räcker det till han och mig + ca 2 matlådor, så fyra normal stora portioner kan man väll säga om man är "normal" hungrig.

Smaklig måltid :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0