Josefin

Eftersom jag inte bloggat så länge så vet ni ju inte så mkt om mig (förutom ni som känner mig då) så tänkte jag skulle skriva några själviska rader om bara mig :)

Jag föddes 1989 på Ryhovs BB i Jönköping och var då bosatt i en lägenhet i Huskvarna med min mamma, pappa och storebror. Samma år döptes jag i Huskvarna kyrka till Josefin Sara Maria Karlsson, helt emot min brors vilja som tyckte att rätt namn för mig var vanilj, för vaniljglass var ju toppen! När jag var ett par år gammal flyttade vi till ett rött radhus och några år senare fick jag även en lillasyster.
 
I Huskvarna stannade jag kvar tills för ca ett år sen då jag flyttade ner hit till Göteborg för att flytta ihop med min kärlek Nicklas som jag träffade sommaren 2006 (men han dissade mig fram till sommaren 2007 då vi faktiskt blev ett par på riktigtt, eller hur älskling?). Väl nere i Göteborg bosatte vi oss i våran alldeles första lägenhet, en stor etta, tills vi hittade denna underbara trea med inglasad balkong bara nån månad senare där vi bor nu med Lotta och Akilles :) Våra hjärtegull!

Jag är utbildad djurvårdare och tog studenten i juni 2008 och drömmen hade varit att fortsätta utbilda mig som djursjukvårdare i Skara men drömmen sprack när betygen inte räckte för att komma in och hamnade på reservplats 150 efter andra antagningsbeskedet. Som tur var kom jag in på det absolut näst bästa som var sjuksköterskeprogrammet på högskolan i Borås där jag kommer börja nu den 24 augusti och även min bästa vän Maria, som jag har saknat enormt mkt sen jag flyttade från min lilla håla. Drömmen är nu att vara färdig utbildad barnmorska tills jag är 26 år och få jobba som det till pensionen :) och sätta många små liv till världen! Jag hoppas ni följer mig på min resa dit!

Kommentarer
Postat av: Titos Matte Carolin

Vad spännande att läsa lite om dig. Ser att vi har en del gemensamt. Att vi har bröderna Tito och Akilles men också ssk yrket. Jag har ett år kvar och läser i Halmstad.

2009-08-17 @ 12:29:00
URL: http://www.teotheboxer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0