A true love story


Nämnde ju i tidigare inlägg att det var en gemensam kompis som förändrade både mitt och Nicklas liv, nu kommer hela historian :)

Våren 2006 bestämde jag mig för att åka på språkresa helt själv ner till Malta för att studera engelska i tre veckor och bara gotta mig på ett  fyrstjärningt hotell :) den 16 juni bar det av till Landvetter flygplats med mamma och pappa för att lämna Svergie. 

Väl nere i Malta hamnde jag med fyra tjejer i ett rum med bara fyra sänger så det var bara att gilla läget, jag, Sofie och Therese hamnade i samma dubbelsäng. Både jätte goa tjejer och vi spenderade alla tre veckorna tillsammans. Vi solade, badade och åt oss mätta på underbar hotellmat. Väl hemma i Sverige igen skiljdes vi åt, men det dröjde inte länge förrens vi träffades igen och då här nere i Göteborg, under det pågående Göteborgskalaset samma år :) Det är här Nicklas kommer in i bilden. Nicklas var Sofies bästa kompis och även "grannar", de bodde på samma gård (där vi bor nu, i huset bredvid :D)! Nicklas följde med oss till bananpiren och för mig var det helt klart kärlek vid första ögonkastet, en snygg och otroligt omtänksam kille, inte varje dag man hittar de, och speciellt inte en göteborgare ;)

Första kvällen höll vi handen och pratade en massa under de andra fulla försvann och bara lullade omkring, otroligt mysigt! Andra kvällen var Nicklas på krogen med sina kompisar och eftersom vi inte hade fyllt 18 fick vi roa oss bäst vi ville, vi gick runt på stan och på ett eller annat sett så kom jag bort från Sofie och blev själv klar mitt i brunnsparken! Som tur var ringde NIcklas till Sofies mobil som jag fortfarande hade, vid det här laget hade jag hittat Sofie, men hade ingenaning om vart jag var? Efter många om och men lyckades vi hitta varandra, Nicklas arg som en geting och Sofie full som jag vet inte vad och jag ledsen som aldrig förr och mitt i alltihopp kyssar han mig!! Mitt ledsna jag förvandlas snart till ett frågetecken, vad menar han? Full var han ju!

Sofie övertalade oss att inte gå hem med henne så vi satte hos nere vid skolan och Sofie somnade på en parkbänk och jag och Nicklas kysstes hela natten på en annan :D Vi bytte nummer och han lovade att ringa dagen efter, vilket han gjorde. Vi gick på stan och tafsade på varandra i smyg, haha! Smma dag var det dags för mig att åka hem. Nicklas följde med mig till bussen och vi kramades och sa hejdå och lovade att vi skulle höras av! Direkt när jag sat på bussen ringde jag upp min vän Maria och sa "jag tror jag är kär".

Detta var i augusti och det skulle dröjja till början på nästa år, alltså 2007 tills vi skulle ses igen. Nicklas och Sofie satte sig på en buss och kom upp över dagen till mig i Huskvarna. Vi fikade och gick på stan, men inget hände mellan mig och Nicklas denna gången. De åkte hem senare samma dag och vi skiljdes åt ännu en gång och jag lika kär som innan. Alla hjärtans dag får jag ett sms och vi bestämmer snabbt att vi ska ses igen och då snart. Veckan innan vi hade bestämt att vi skulle träffas, ändrar Nicklas sig och ställer in. Han vill inte träffa en tjej så långt bort och blablabla. Besviken som aldrig förr börjar jag ge upp hoppet om att det någonsin ska bli något mellan oss!

Nu går det flera månder till vi hörs av igen! Inte förrens i maj eller juni hör jag av mig på sms "Hej! Hur e det? Allt bra? Längesen vi hördes nu." och till min förvåning får jag ett väldigt glatt svar och vi börjar ta upp kontakten ännu en gång. Både på sms och efterfesten.com. Senare samma sommar bestämmer sig jag och några killkompisar att åka till Liseberg och jag kan träffa Nicklas igen. Vi träffas utanför Universum och bara pratar, går lite på stan, han skulle åka till Turkiet samma kväll och när han är borta åker jag på semester till Kroatien, men vi ska höras av så fort jag kommer hem. Längtan ....

Den fjärde augusti möter jag Nicklas på resecentrum i Jönköping. Nicklas träffar mamma och pappa, pillar i maten pappa har lagat, somnar och snarkar i soffan till min älsklingsfilm och får gå på bio och se en film han verkligen inte vill se. Nicklas stannar hos mig och åker hem först dagen efter och sen började det eviga pendlandet fram och tillbaka varje helg fram till den 17 aug förra året då jag och Nicklas flyttar ihop i en etta här nere i Göteborg. Nu har vi varit tillsammans i 2 år (nu på tisdag), sambo i ett år (nu i måndags) och vart förlovade i mer än ett halvår och jag är lyckligare än någonsin. Vi har två underbara hundar och en kanon fin lägenhet och jag trivs som fisken i vattnet i Göteborg!

Så en språkresa för över 20 tusen förändrade mitt liv och det var så värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0